Archief Concertagenda

19 november
Apeldoorn

Verse Notenmix 2
Acec Gebouw Apeldoorn, 16.00

Zonder dogma’s, zonder vedetten laat orkest de ereprijs het publiek kennis maken met nieuw gecomponeerde muziek, nat van de inkt.
Zoals u mag verwachten wordt u getrakteerd op nieuw werk, direct van de schrijftafel op de lessenaars. Er klinken verse noten van onder anderen Australische componist Mary Finsterer, de Britse Jonathan Brigg en van Dolf de Kinkelder, docent compositie aan ArtEZ. Sommige werken zijn zelfs zo nieuw dat ze nog geen naam hebben. Laat u verrassen door deze gevarieerde mix!

VERSE NOTENMIX 2

Janco Verduin – Distortion
Dolf de Kinkelder – Tao 2
Mary Finsterer – Red, Green & Blue
Jonathan Brigg – Circus
Luca Macchi – Crazy Waves

15 november
Arnhem

Verse Notenmix 2
Musis Sacrum Arnhem, 20.00

Zonder dogma’s, zonder vedetten laat orkest de ereprijs het publiek kennis maken met nieuw gecomponeerde muziek, nat van de inkt.
Zoals u mag verwachten wordt u getrakteerd op nieuw werk, direct van de schrijftafel op de lessenaars. Er klinken verse noten van onder anderen Australische componist Mary Finsterer, de Britse Jonathan Brigg en van Dolf de Kinkelder, docent compositie aan ArtEZ. Sommige werken zijn zelfs zo nieuw dat ze nog geen naam hebben. Laat u verrassen door deze gevarieerde mix!

VERSE NOTENMIX 2

Janco Verduin – Distortion
Dolf de Kinkelder – Tao 2
Mary Finsterer – Red, Green & Blue
Jonathan Brigg – Circus
Luca Macchi – Crazy Waves

4 november
Arnhem

TransformatieLab is een nieuw initiatief van orkest de ereprijs, Muziektheater De Plaats en ArtEZ om een plek te creëren waar ruimte is voor onderzoek op het gebied van nieuwe muziek, theater en muziektheater en geeft jonge makers de kans hun nieuwe ideeën uit te werken.
Eigentijdser kan bijna niet: het publiek wordt verrast door gloednieuwe werken en is als eerste getuige van de meest actuele ontwikkelingen. Experiment, verse noten, nieuwe teksten, achtergrondgesprekken en een open dialoog met het publiek.

Nieuwsgierig? De volgende editie van TransformatieLab is op zaterdag 4 november om 16.30 u in de TransformatiePlaats. orkest de ereprijs zal een tipje van de sluier oplichten van Verse Notenmix 2. Samen met componist Dolf de Kinkelder duikt het ensemble in het stuk TAO II, dat ook tijdens Verse Notenmix 2 gespeeld zal worden. Theatermaker Rik Luimers vertelt over de relatie tussen muziek en tekst in zijn nieuwe werk. Vrije entree en borrel achteraf!

7 oktober
Arnhem
27 September-7 oktober
Arnhem

ArnhemCS orkest de ereprijs en de Plaats
uitverkocht
Helaas is de voorstelling uitverkocht. Via de volgende link kun je je aanmelden voor de reservelijst:
reserveren

De Plaats is dé specialist van Arnhem en Oost Nederland in het maken van bijzondere muziektheatervoorstellingen op locatie. Met de keuze voor het bespelen van ArnhemCS zet De Plaats, deze keer in samenwerking met orkest de ereprijs, haar zoektocht naar avontuurlijk muziektheater op locatie weer een stap verder…
De Plaats maakt in en rondom het nieuwe ArnhemCS te midden van de dagelijkse stroom van reizigers een voorstelling die reist langs zes muziektheaterscenes. Een energieke dans voor acht mannelijke dansers en vijf trolley bussen op het trolley-plein. Een duet in de stationshal op de maten van orkest de ereprijs. Een Kiss en Ride opera op de kiss en ride plek. “Was gezellig! Tot de volgende keer!”
Een scene voor mezzo sopraan en groot koor over de kunst van het verdwalen in het doolhof van het trappenhuis van de parkeergarages. Een Beckett achtige scene ergens op een bankje over twee oude mannen die hun leven lang wachten om te vertrekken. Waarheen? “Ik dacht dat jij dat wist?”
En in de perrontunnel een dans voor 30 dansers en 271 reizigers die aankomen en vertrekken. En weer vertrekken en aankomen. Eindeloos. En tot slot: een grande finale met de ereprijs in de stationshal. Nieuwsgierig? Kom kijken!

Voorstellingen
woensdag 27 t/m zaterdag 30 september
woensdag 4 t/m zaterdag 7 oktober
aanvangstijd 19:30 uur

www.theaterdeplaats.nl

20 September
Apeldoorn

Demonstructieconcert orkest de ereprijs
ACEC gebouw Apeldoorn 19.00

Op 20 september zullen 200 eindexamenleerlingen ACEC bezoeken ter voorbereiding op hun compositieproject bij orkest de ereprijs. Tijdens het Demonstructieconcert zien leerlingen de muzikale mogelijkheden van orkest de ereprijs en kunnen zij de musici vragen stellen, waarna ze met deze kennis aan de slag kunnen met hun eigen compositie. Orkest de ereprijs is met dit compositieproject een van de leidende ensembles op het gebied van muziekeducatie in Nederland.

8 september
Utrecht

orkest de ereprijs in de Gaudeamus muziekweek
Museum Speelklok Utrecht 18.45
Kaarten: bestel hier

Tijdens Gaudeamus Muziekweek brengt de ereprijs de beste werken van Young Composers Meeting 2017 ten gehore. Daarnaast staat Boogie Nights van Joe Cutler (jurylid Gaudeamus Award 2017) op het programma, dat hij speciaal voor de ereprijs schreef, plus Janco Verduins waanzinnige Distortion met Wilbert Bulsink op Hammondorgel. Dit alles in het walhalla van de draaiorgels: Museum Speelklok (Steenweg 6, 3511 JP Utrecht).

BEST OF YOUNG COMPOSERS MEETING

Joe Cutler – Boogie Nights

Ali Can Puskulcu – Malkovich
Ryan A. Probert – Five Broken Pieces
Roché van Tiddens – Ek verlang na die Plaas

Janco Verduin – Distortion

PumpOrgan – Brainfood Rag
PumpOrgan – Psycho Jive nr. 2

2 september
Arnhem

Muziektheater de Plaats, orkest de ereprijs en ArtEZ hebben de koppen bij elkaar gestoken en zijn van plan om in het nieuwe theaterseizoen 10 maal in het jaar haar deuren te openen voor jonge makers. De bedoeling van deze middag is dat je als (jonge) maker de kans krijgt om een idee dat je hebt uit te proberen met de ereprijs. Of je nou een choreograaf, schrijver, regisseur, componist of uitvoerend kunstenaar bent, heb jij een plan dan hoor jij thuis in ons Transfomatie-Lab.

Op 2 september vindt de 2e editie van Het Transformatie-Lab plaats. De Plaats en orkest de ereprijs zullen op deze dag nieuw werk tonen, werk dat nog in ontwikkeling is. We krijgen een glimp van Arnhem CS, we zien een choreograaf aan het werk, de ereprijs speelt samen met PumpOrgan en we mogen alvast iets horen van de Stadsopera die gemaakt wordt ter gelegenheid van het 20- jarig bestaan van De Plaats.

27 augustus
Apeldoorn

Veel componisten van nieuwe muziek zijn bekend met de hedendaagse jazz- en popcultuur en refereren hieraan in hun werk. Orkest de ereprijs is constant buiten de gebaande paden op zoek naar deze randgebieden van de nieuwe muziek en zal dit weer doen tijdens gratis festival Cultuurkwartier Open. Het programma bestaat uit Randen van de Rock met zangeres Vera Westera en een samenwerking met rappers Dani en Bahadir van label Trente Trois.

De ereprijs is vanaf 12.00 uur te vinden op het podium aan het Cultuurplein, achter Podium Gigant te Apeldoorn. Toegang is gratis.

14 juni
Tilburg

Eindexamen Beppie Schalken
Cenakel 1 Tilburg 20.00

Masterexamen van Beppie Schalken, tromboniste van orkest de Ereprijs.
Het orkest zal Bone spelen, een compositie van Jeroen van Dijk, geschreven voor Beppie en een ander werk

4 juni
Apeldoorn
3 juni
Arnhem

Transformatie-LAB
Transformatie gebouw, van Oldenbarneveldtstraat 94-15 Arnhem

Muziektheater de Plaats, orkest de ereprijs en ArtEZ hebben de koppen bij elkaar gestoken en zijn van plan om in het nieuwe theaterseizoen 10 maal in het jaar haar deuren te openen voor jonge makers. De bedoeling van deze middag is dat je als (jonge) maker de kans krijgt om een idee dat je hebt uit te proberen met de ereprijs. Of je nou een choreograaf, schrijver, regisseur, componist of uitvoerend kunstenaar bent, heb jij een plan, dan hoor jij thuis in ons Transformatie-Lab.

Op 3 juni organiseren wij een pilot-editie met Mirthe Dokter als gast. Zij is afgestudeerd aan het ArtEZ Conservatorium, opleiding Muziektheater en maakt beeldend muziektheater. Voordat we starten met het officiële programma vinden we het leuk om met wat mensen die we kennen te brainstormen hoe we in de toekomst het Lab kunnen invullen. Wie weet wil jij daar bij zijn. Op 3 juni om half 3 zorgen wij voor koffie, thee en taart. Om half 5 beginnen we dan met het officiele gedeelte van Transformatie-Lab. Beide evenementen zijn ook afzonderlijk te bezoeken.

22 mei
Arnhem

Orkest de Ereprijs met ArtEZ Componisten
Luxor Live 20.00-22.15

ArtEZ – studenten compositie uit Arnhem en Zwolle – met origineel werk en met werk bij filmfragmenten.

de ereprijs is een Living Lab. Elk jaar, elk moment nieuwe mensen, zonder eeuwenoude kennis, maar weer onbeschreven, tabula rasa, die voor het eerst een krekel gaan horen, de liefde vinden en boven op een berg staan. Opleiding, opvoeding, begeleiding, aandacht voor de bijzondere talenten van allen, dat is een taak waar we niet onderuit kunnen, los van onze eigen ontwikkeling, education permanente, die op zich al een voldoende drijfveer kan zijn. Daarom streven we er naar een spil te zijn tussen enerzijds innovatief en spraakmakend produceren en anderzijds gretig en ontdekkend consumeren. Streeft de ereprijs naar verbinden: vormt het een onderdeel in de keten van kennismaken, scheppen, produceren en consumeren. We willen een breed en divers publiek voor nieuwe muziek interesseren en daarmee een bijdrage leveren aan de relevantie van nieuwe muziek in deze tijd.

2 mei
Arnhem

Listening In
ArtEZ Conservatorium 19.00-21.30

Hey folks, this listening In session is hosted by Aljosja Buijs. This will be a SPECIAL one! He will introduce us to some new music by tasting wine and beer. Thanx to Henri Bloem https://www.facebook.com/BloemArnhem/
and Tommie Sjef https://www.facebook.com/tswildales/
There will be also some live music!
You don't want to miss this one!!

31 maart
Doetinchem
25 Maart
Bochum (D)

School Concert
Heinrich Böll 20.00-22.30

25 Maart
Hattingen (D)

School Concert
Hattingen Gymnasium 15.00-16.30

24 maart
Barneveld
18 maart
Nijmegen
17 maart
Amersfoort

School Concert
De Amersfoortseberg Amersfoort 20.00-22.30

17 februari
Apeldoorn

Orkest de Ereprijs YCM
De Gigant Apeldoorn 20.00-22.30

12 februari
Apeldoorn

Orkest de Ereprijs Openingsconcert YCM
Stadhuis Apeldoorn 16.00-17.30

11 februari
Arnhem

Orkest de Ereprijs speelt nieuwe noten
ArtEZ Conservatorium 20.15-22.30

Nieuwe composities van leerlingen van de Nieuwe Arnhemse Muziekschool en meer moois!

29 januari
Apeldoorn

Aaardlek concert
ACEC Apeldoorn 16.00-17.00

Orkest de ereprijs
o.a. Joe Cutler

16 december 2016
Arnhem

Choco

14 december 2016
Arnhem

choco

2 december
Arnhem
1 december
Arnhem
30 november
Arnhem
18 november
Eindhoven
13 november
den Bosch
12 november
Zwolle

Open Dag ArtEZ Conservatorium Zwolle
Diverse locaties Zwolle 10.00-16.00

zaterdag 12 november 2016

Tijdens de open dag in Zwolle is er volop informatie over de studierichtingen. Proef de sfeer, bekijk het werk en de voorstellingen, neem deel aan de voorlichtingsrondes en maak kennis met onze docenten en studenten. Je kunt al je vragen stellen over de toelating en bij vrijwel alle studies kun je je portfolio voorleggen of voorspelen/zingen. Je moet je voor deze dag aanmelden.

Vanaf 5 oktober kun je je aanmelden voor deze open dag.

Vanaf 5 oktober kun je je aanmelden via deze link voor deze open dag.

5 november
Arnhem

Open Dag ArtEZ Conservatorium Arnhem
Utrechtsestraat 85 Arnhem 10.00-16.00

zaterdag 5 november 2016

Tijdens de open dag in Arnhem is er volop informatie over de studierichtingen. Proef de sfeer, bekijk het werk en de voorstellingen, neem deel aan de voorlichtingsrondes en maak kennis met onze docenten en studenten. Je kunt al je vragen stellen over de toelating en bij vrijwel alle studies kun je je portfolio voorleggen of voorspelen/zingen. Je moet je voor deze dag aanmelden.

Vanaf 5 oktober kun je je aanmelden via deze link voor deze open dag.

23-25 oktober
Bolzano (I)

Nederlands en Italiaans programma
Bolzano

Orkest de ereprijs speelt in Bolzano van 23 tot en met 26 oktober.
met oa een ereprijs versie van HOT van Donatoni en werk van compositie studenten olv Luca Macchi.

21 september
Apeldoorn

Demonstructieconcert
ACEC gebouw Apeldoorn 19.30-20.30

Orkest de ereprijs
Start compositieproject voor het voortgezetonderwijs

11 september
Utrecht

Gaudeamus muziekweek
Tivoli 14.30-15.30

27 augustus
Apeldoorn

Opening cultureel seizoen
ACEC Apeldoorn 15.00-16.00

Orkest de ereprijs
compositie: ArtEZ compositie studenten

26 juni 2016
Warschau (P)

7 wereldpremières
Warschau

Orkest de ereprijs

12 juni 2016
Arnhem

WHO’s AFRAID OF ORFEO? – DE HELLEVAART
Stadstheater Arnhem 15.00-16.30

Orkest de ereprijs
compositie: Chiel Meijering tekst: Piet Gerbrandy

De belangrijkste verworvenheid van Verlichting en Romantiek is de gedachte dat de mens vrij is. Maatschappelijke structuren die eeuwen hadden bestaan en door iedereen als vanzelfsprekend waren beschouwd, leken ineens arbitrair. De westerse mens realiseerde zich dat zowel hijzelf als zijn omgeving maakbaar was. In de twintigste eeuw ontstond zelfs gedurende korte tijd de illusie dat de verbeelding aan de macht zou kunnen komen. Maar algauw vermoedde men dat ongebreidelde vrijheid tot chaos zou kunnen leiden, en riep men nieuwe structuren in het leven om te voorkomen dat de pleuris uitbreekt. De digitale revolutie, als we die zo mogen noemen, heeft misschien een emanciperend effect gehad, maar tegelijkertijd machthebbers een wapen in handen gegeven om meer controle uit te oefenen dan ooit.

Het evenwicht tussen anarchie en dictatuur is precair. De positie van mannen als Julian Assange en Edward Snowden is wat dit betreft exemplarisch. Enerzijds kan niemand ertegen zijn dat zij dubieuze machinaties van zogenaamde democratieën aan het licht brengen, anderzijds zou een totale openheid het onmogelijk maken welke organisatie dan ook te besturen. Law and order zonder vertrouwelijkheid is ondenkbaar.

Dit is niets nieuws. Vergelijkbare conflicten tussen vrijheid en repressie kennen we uit de tragedies van Aeschylus, Sophocles en Euripides. Mythische figuren als Prometheus en Dionysus vertegenwoordigen de drang tot vrijheid, terwijl koningen als Creon (in Antigone) en Pentheus in (in Bacchanten) proberen de orde te handhaven en daarbij ten gronde gaan.

In De hellevaart van As geven componist Chiel Meijering en dichter/classicus Piet Gerbrandy, die al eerder samenwerkten, een nieuwe visie op de eeuwige strijd tussen dictatuur en anarchie. Een concertante uitvoering van het stuk, door het Apeldoornse orkest de ereprijs onder leiding van Wim Boerman, met zangers van het Haags conservatorium, wordt geregisseerd door Xander Straat.

Het libretto van de poëtische opera is losjes gebaseerd op het verhaal van Orpheus, die Eurydice aan de hel verliest, en de Bacchanten van Euripides, waarin koning Pentheus door de volgelingen van Dionysus/Bacchus wordt verscheurd. Ook refereert de tekst aan de mythe van Proserpina, die door haar oom Dis/Pluto naar de Onderwereld wordt ontvoerd.

11 juni 2016
Arnhem

WHO’s AFRAID OF ORFEO? – DE HELLEVAART
Stadstheater Arnhem 20.30-22.00

Orkest de ereprijs
compositie: Chiel Meijering tekst: Piet Gerbrandy

De belangrijkste verworvenheid van Verlichting en Romantiek is de gedachte dat de mens vrij is. Maatschappelijke structuren die eeuwen hadden bestaan en door iedereen als vanzelfsprekend waren beschouwd, leken ineens arbitrair. De westerse mens realiseerde zich dat zowel hijzelf als zijn omgeving maakbaar was. In de twintigste eeuw ontstond zelfs gedurende korte tijd de illusie dat de verbeelding aan de macht zou kunnen komen. Maar algauw vermoedde men dat ongebreidelde vrijheid tot chaos zou kunnen leiden, en riep men nieuwe structuren in het leven om te voorkomen dat de pleuris uitbreekt. De digitale revolutie, als we die zo mogen noemen, heeft misschien een emanciperend effect gehad, maar tegelijkertijd machthebbers een wapen in handen gegeven om meer controle uit te oefenen dan ooit.

Het evenwicht tussen anarchie en dictatuur is precair. De positie van mannen als Julian Assange en Edward Snowden is wat dit betreft exemplarisch. Enerzijds kan niemand ertegen zijn dat zij dubieuze machinaties van zogenaamde democratieën aan het licht brengen, anderzijds zou een totale openheid het onmogelijk maken welke organisatie dan ook te besturen. Law and order zonder vertrouwelijkheid is ondenkbaar.

Dit is niets nieuws. Vergelijkbare conflicten tussen vrijheid en repressie kennen we uit de tragedies van Aeschylus, Sophocles en Euripides. Mythische figuren als Prometheus en Dionysus vertegenwoordigen de drang tot vrijheid, terwijl koningen als Creon (in Antigone) en Pentheus in (in Bacchanten) proberen de orde te handhaven en daarbij ten gronde gaan.

In De hellevaart van As geven componist Chiel Meijering en dichter/classicus Piet Gerbrandy, die al eerder samenwerkten, een nieuwe visie op de eeuwige strijd tussen dictatuur en anarchie. Een concertante uitvoering van het stuk, door het Apeldoornse orkest de ereprijs onder leiding van Wim Boerman, met zangers van het Haags conservatorium, wordt geregisseerd door Xander Straat.

Het libretto van de poëtische opera is losjes gebaseerd op het verhaal van Orpheus, die Eurydice aan de hel verliest, en de Bacchanten van Euripides, waarin koning Pentheus door de volgelingen van Dionysus/Bacchus wordt verscheurd. Ook refereert de tekst aan de mythe van Proserpina, die door haar oom Dis/Pluto naar de Onderwereld wordt ontvoerd.

10 juni 2016
Arnhem

WHO’s AFRAID OF ORFEO? – DE HELLEVAART
Stadstheater Arnhem 20.30-22.00

Orkest de ereprijs
compositie: Chiel Meijering tekst: Piet Gerbrandy

De belangrijkste verworvenheid van Verlichting en Romantiek is de gedachte dat de mens vrij is. Maatschappelijke structuren die eeuwen hadden bestaan en door iedereen als vanzelfsprekend waren beschouwd, leken ineens arbitrair. De westerse mens realiseerde zich dat zowel hijzelf als zijn omgeving maakbaar was. In de twintigste eeuw ontstond zelfs gedurende korte tijd de illusie dat de verbeelding aan de macht zou kunnen komen. Maar algauw vermoedde men dat ongebreidelde vrijheid tot chaos zou kunnen leiden, en riep men nieuwe structuren in het leven om te voorkomen dat de pleuris uitbreekt. De digitale revolutie, als we die zo mogen noemen, heeft misschien een emanciperend effect gehad, maar tegelijkertijd machthebbers een wapen in handen gegeven om meer controle uit te oefenen dan ooit.

Het evenwicht tussen anarchie en dictatuur is precair. De positie van mannen als Julian Assange en Edward Snowden is wat dit betreft exemplarisch. Enerzijds kan niemand ertegen zijn dat zij dubieuze machinaties van zogenaamde democratieën aan het licht brengen, anderzijds zou een totale openheid het onmogelijk maken welke organisatie dan ook te besturen. Law and order zonder vertrouwelijkheid is ondenkbaar.

Dit is niets nieuws. Vergelijkbare conflicten tussen vrijheid en repressie kennen we uit de tragedies van Aeschylus, Sophocles en Euripides. Mythische figuren als Prometheus en Dionysus vertegenwoordigen de drang tot vrijheid, terwijl koningen als Creon (in Antigone) en Pentheus in (in Bacchanten) proberen de orde te handhaven en daarbij ten gronde gaan.

In De hellevaart van As geven componist Chiel Meijering en dichter/classicus Piet Gerbrandy, die al eerder samenwerkten, een nieuwe visie op de eeuwige strijd tussen dictatuur en anarchie. Een concertante uitvoering van het stuk, door het Apeldoornse orkest de ereprijs onder leiding van Wim Boerman, met zangers van het Haags conservatorium, wordt geregisseerd door Xander Straat.

Het libretto van de poëtische opera is losjes gebaseerd op het verhaal van Orpheus, die Eurydice aan de hel verliest, en de Bacchanten van Euripides, waarin koning Pentheus door de volgelingen van Dionysus/Bacchus wordt verscheurd. Ook refereert de tekst aan de mythe van Proserpina, die door haar oom Dis/Pluto naar de Onderwereld wordt ontvoerd.

9 juni 2016
Arnhem

WHO’s AFRAID OF ORFEO? – DE HELLEVAART
Stadstheater Arnhem 20.30-22.00

Orkest de ereprijs
compositie: Chiel Meijering tekst: Piet Gerbrandy

De belangrijkste verworvenheid van Verlichting en Romantiek is de gedachte dat de mens vrij is. Maatschappelijke structuren die eeuwen hadden bestaan en door iedereen als vanzelfsprekend waren beschouwd, leken ineens arbitrair. De westerse mens realiseerde zich dat zowel hijzelf als zijn omgeving maakbaar was. In de twintigste eeuw ontstond zelfs gedurende korte tijd de illusie dat de verbeelding aan de macht zou kunnen komen. Maar algauw vermoedde men dat ongebreidelde vrijheid tot chaos zou kunnen leiden, en riep men nieuwe structuren in het leven om te voorkomen dat de pleuris uitbreekt. De digitale revolutie, als we die zo mogen noemen, heeft misschien een emanciperend effect gehad, maar tegelijkertijd machthebbers een wapen in handen gegeven om meer controle uit te oefenen dan ooit.

Het evenwicht tussen anarchie en dictatuur is precair. De positie van mannen als Julian Assange en Edward Snowden is wat dit betreft exemplarisch. Enerzijds kan niemand ertegen zijn dat zij dubieuze machinaties van zogenaamde democratieën aan het licht brengen, anderzijds zou een totale openheid het onmogelijk maken welke organisatie dan ook te besturen. Law and order zonder vertrouwelijkheid is ondenkbaar.

Dit is niets nieuws. Vergelijkbare conflicten tussen vrijheid en repressie kennen we uit de tragedies van Aeschylus, Sophocles en Euripides. Mythische figuren als Prometheus en Dionysus vertegenwoordigen de drang tot vrijheid, terwijl koningen als Creon (in Antigone) en Pentheus in (in Bacchanten) proberen de orde te handhaven en daarbij ten gronde gaan.

In De hellevaart van As geven componist Chiel Meijering en dichter/classicus Piet Gerbrandy, die al eerder samenwerkten, een nieuwe visie op de eeuwige strijd tussen dictatuur en anarchie. Een concertante uitvoering van het stuk, door het Apeldoornse orkest de ereprijs onder leiding van Wim Boerman, met zangers van het Haags conservatorium, wordt geregisseerd door Xander Straat.

Het libretto van de poëtische opera is losjes gebaseerd op het verhaal van Orpheus, die Eurydice aan de hel verliest, en de Bacchanten van Euripides, waarin koning Pentheus door de volgelingen van Dionysus/Bacchus wordt verscheurd. Ook refereert de tekst aan de mythe van Proserpina, die door haar oom Dis/Pluto naar de Onderwereld wordt ontvoerd.

24 april 2016
Apeldoorn

Aardlek concert met Brecht
ACEC gebouw Apeldoorn 16.00-17.30

BAAL van Brecht en Meijering met Rick-Paul van Mulligen en orkest de Ereprijs.
Christina Plein en Aljosja Buijs met liederen van Kurt Weill.

22 mei 2016
Arnhem

ArtEZ Filmcomposers meet Orchestra De Ereprijs
Luxor Live 16.00-17.30

ArtEZ – studenten compositie uit Arnhem en Zwolle – met origineel werk en met werk bij filmfragmenten.

ArtEZ Filmcomposers meet Orchestra De Ereprijs
15 musicians
17 composers
13 filmfragments
Sunday May 22 – Luxor Live – 16.00 hours – Arnhem

ArtEZ Compositionstudents from Bachelor and Master composed new works, which will be performed by Orchestra De Ereprijs.
Involved are students from 3 different fields of study within Composition: Composition for Film & Theatre, Composition Jazz/Pop and Classical Composition.

de ereprijs is een Living Lab. Elk jaar, elk moment nieuwe mensen, zonder eeuwenoude kennis, maar weer onbeschreven, tabula rasa, die voor het eerst een krekel gaan horen, de liefde vinden en boven op een berg staan. Opleiding, opvoeding, begeleiding, aandacht voor de bijzondere talenten van allen, dat is een taak waar we niet onderuit kunnen, los van onze eigen ontwikkeling, education permanente, die op zich al een voldoende drijfveer kan zijn. Daarom streven we er naar een spil te zijn tussen enerzijds innovatief en spraakmakend produceren en anderzijds gretig en ontdekkend consumeren. Streeft de ereprijs naar verbinden: vormt het een onderdeel in de keten van kennismaken, scheppen, produceren en consumeren. We willen een breed en divers publiek voor nieuwe muziek interesseren en daarmee een bijdrage leveren aan de relevantie van nieuwe muziek in deze tijd.

Hier moet je dus weer bij zijn. Misschien bruuskeert het uw oren, misschien moet u een traan van ontroering plengen, misschien heeft u nog nooit zo’n ‘boaring’ avond meegemaakt, maar dat er iets gaat gebeuren wat u niet dagelijks meemaakt dat staat vast. De goede reden om huis en haard te verlaten en vrijwillig dit uitdagende concert, evenement te bezoeken. U was er bij!

15 april 2016
Almelo

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Almelo Noordik College 20.00-21.30

Schoolconcert met orkest de Ereprijs en strijkers van Het Orkest van het Oosten

10 april 2016
Arnhem

Namsemble concert
De transformatie, van Oldenbarneveldtstraat Arnhem 11.00-13.00

De Stichting Nieuwe Arnhemse Muziekschool organiseert een leerlingenconcert op zondag 10 april a.s. om 12u in De Transformatie Plaats, Van Oldenbarneveldtstraat 94 in Arnhem.

Stichting NAM is een samenwerkingsverband van muziekdocenten uit Arnhem e.o. NAM-leerlingen die dwarsfluit, klarinet, saxofoon, trompet, viool, cello, contrabas, piano en slagwerk spelen of zingen maken samen muziek in verschillende ensembles. Elk jaar organiseert stichting NAM een aantal concerten waar de ensembles zich laten horen. Op het programma pop, jazz en klassieke muziek. Wil je ook meedoen? Dat kan in de GRATIS WORKSHOP voorafgaand aan elk concert. Iedereen die speelt of zingt is welkom! Aan het eind van het concert spelen we het muziekstuk van de workshop. Meld je aan via nieuwearnhemsemuziekschool@gmail.com en zorg dat je om 11.15 u in De Transformatie aanwezig bent. . Het concert begint om 12u, einde ca.13 u. Toegang vrij.

8 april 2016
Ede

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Marnix College 20.00-21.30

2 april 2016
Nijmegen

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Concertzaal de Lindenberg 20.00-21.30

Schoolconcert met strijkers van het Gelders Orkest en de Ereprijs

1 april 2016
Amersfoort

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Amersfoort 20.00-21.30

11 maart 2016
Rozendaal

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Rhedens Lyceum Rozendaal 20.00-21.30


 
32_aljosja-buijs-pianist-1s.jpg
Aljosja Buijs op facebook
Aljosja Buijs op twitter
E-mail Aljosja Buijs
© 2012 Aljosja Buijs | Ontwerp en fotografie door Chantal Bekker, www.graphicalert.com | Gebouwd met Indexhibit