Archief Concertagenda

8 september
Utrecht

orkest de ereprijs in de Gaudeamus muziekweek
Museum Speelklok Utrecht 18.45
Kaarten: bestel hier

Tijdens Gaudeamus Muziekweek brengt de ereprijs de beste werken van Young Composers Meeting 2017 ten gehore. Daarnaast staat Boogie Nights van Joe Cutler (jurylid Gaudeamus Award 2017) op het programma, dat hij speciaal voor de ereprijs schreef, plus Janco Verduins waanzinnige Distortion met Wilbert Bulsink op Hammondorgel. Dit alles in het walhalla van de draaiorgels: Museum Speelklok (Steenweg 6, 3511 JP Utrecht).

BEST OF YOUNG COMPOSERS MEETING

Joe Cutler – Boogie Nights

Ali Can Puskulcu – Malkovich
Ryan A. Probert – Five Broken Pieces
Roché van Tiddens – Ek verlang na die Plaas

Janco Verduin – Distortion

PumpOrgan – Brainfood Rag
PumpOrgan – Psycho Jive nr. 2

14 juni
Tilburg

Eindexamen Beppie Schalken
Cenakel 1 Tilburg 20.00

Masterexamen van Beppie Schalken, tromboniste van orkest de Ereprijs.
Het orkest zal Bone spelen, een compositie van Jeroen van Dijk, geschreven voor Beppie en een ander werk

3 juni
Arnhem

Transformatie-LAB
Transformatie gebouw, van Oldenbarneveldtstraat 94-15 Arnhem

Muziektheater de Plaats, orkest de ereprijs en ArtEZ hebben de koppen bij elkaar gestoken en zijn van plan om in het nieuwe theaterseizoen 10 maal in het jaar haar deuren te openen voor jonge makers. De bedoeling van deze middag is dat je als (jonge) maker de kans krijgt om een idee dat je hebt uit te proberen met de ereprijs. Of je nou een choreograaf, schrijver, regisseur, componist of uitvoerend kunstenaar bent, heb jij een plan, dan hoor jij thuis in ons Transformatie-Lab.

Op 3 juni organiseren wij een pilot-editie met Mirthe Dokter als gast. Zij is afgestudeerd aan het ArtEZ Conservatorium, opleiding Muziektheater en maakt beeldend muziektheater. Voordat we starten met het officiële programma vinden we het leuk om met wat mensen die we kennen te brainstormen hoe we in de toekomst het Lab kunnen invullen. Wie weet wil jij daar bij zijn. Op 3 juni om half 3 zorgen wij voor koffie, thee en taart. Om half 5 beginnen we dan met het officiele gedeelte van Transformatie-Lab. Beide evenementen zijn ook afzonderlijk te bezoeken.

25 Maart
Bochum (D)

School Concert
Heinrich Böll 20.00-22.30

25 Maart
Hattingen (D)

School Concert
Hattingen Gymnasium 15.00-16.30

24 maart
Barneveld
18 maart
Nijmegen
17 maart
Amersfoort

School Concert
De Amersfoortseberg Amersfoort 20.00-22.30

17 februari
Apeldoorn

Orkest de Ereprijs YCM
De Gigant Apeldoorn 20.00-22.30

12 februari
Apeldoorn

Orkest de Ereprijs Openingsconcert YCM
Stadhuis Apeldoorn 16.00-17.30

11 februari
Arnhem

Orkest de Ereprijs speelt nieuwe noten
ArtEZ Conservatorium 20.15-22.30

Nieuwe composities van leerlingen van de Nieuwe Arnhemse Muziekschool en meer moois!

29 januari
Apeldoorn

Aaardlek concert
ACEC Apeldoorn 16.00-17.00

Orkest de ereprijs
o.a. Joe Cutler

16 december 2016
Arnhem

Choco

14 december 2016
Arnhem

choco

2 december
Arnhem
1 december
Arnhem
30 november
Arnhem
18 november
Eindhoven
13 november
den Bosch
12 november
Zwolle

Open Dag ArtEZ Conservatorium Zwolle
Diverse locaties Zwolle 10.00-16.00

zaterdag 12 november 2016

Tijdens de open dag in Zwolle is er volop informatie over de studierichtingen. Proef de sfeer, bekijk het werk en de voorstellingen, neem deel aan de voorlichtingsrondes en maak kennis met onze docenten en studenten. Je kunt al je vragen stellen over de toelating en bij vrijwel alle studies kun je je portfolio voorleggen of voorspelen/zingen. Je moet je voor deze dag aanmelden.

Vanaf 5 oktober kun je je aanmelden voor deze open dag.

Vanaf 5 oktober kun je je aanmelden via deze link voor deze open dag.

5 november
Arnhem

Open Dag ArtEZ Conservatorium Arnhem
Utrechtsestraat 85 Arnhem 10.00-16.00

zaterdag 5 november 2016

Tijdens de open dag in Arnhem is er volop informatie over de studierichtingen. Proef de sfeer, bekijk het werk en de voorstellingen, neem deel aan de voorlichtingsrondes en maak kennis met onze docenten en studenten. Je kunt al je vragen stellen over de toelating en bij vrijwel alle studies kun je je portfolio voorleggen of voorspelen/zingen. Je moet je voor deze dag aanmelden.

Vanaf 5 oktober kun je je aanmelden via deze link voor deze open dag.

23-25 oktober
Bolzano (I)

Nederlands en Italiaans programma
Bolzano

Orkest de ereprijs speelt in Bolzano van 23 tot en met 26 oktober.
met oa een ereprijs versie van HOT van Donatoni en werk van compositie studenten olv Luca Macchi.

21 september
Apeldoorn

Demonstructieconcert
ACEC gebouw Apeldoorn 19.30-20.30

Orkest de ereprijs
Start compositieproject voor het voortgezetonderwijs

11 september
Utrecht

Gaudeamus muziekweek
Tivoli 14.30-15.30

27 augustus
Apeldoorn

Opening cultureel seizoen
ACEC Apeldoorn 15.00-16.00

Orkest de ereprijs
compositie: ArtEZ compositie studenten

26 juni 2016
Warschau (P)

7 wereldpremières
Warschau

Orkest de ereprijs

12 juni 2016
Arnhem

WHO’s AFRAID OF ORFEO? – DE HELLEVAART
Stadstheater Arnhem 15.00-16.30

Orkest de ereprijs
compositie: Chiel Meijering tekst: Piet Gerbrandy

De belangrijkste verworvenheid van Verlichting en Romantiek is de gedachte dat de mens vrij is. Maatschappelijke structuren die eeuwen hadden bestaan en door iedereen als vanzelfsprekend waren beschouwd, leken ineens arbitrair. De westerse mens realiseerde zich dat zowel hijzelf als zijn omgeving maakbaar was. In de twintigste eeuw ontstond zelfs gedurende korte tijd de illusie dat de verbeelding aan de macht zou kunnen komen. Maar algauw vermoedde men dat ongebreidelde vrijheid tot chaos zou kunnen leiden, en riep men nieuwe structuren in het leven om te voorkomen dat de pleuris uitbreekt. De digitale revolutie, als we die zo mogen noemen, heeft misschien een emanciperend effect gehad, maar tegelijkertijd machthebbers een wapen in handen gegeven om meer controle uit te oefenen dan ooit.

Het evenwicht tussen anarchie en dictatuur is precair. De positie van mannen als Julian Assange en Edward Snowden is wat dit betreft exemplarisch. Enerzijds kan niemand ertegen zijn dat zij dubieuze machinaties van zogenaamde democratieën aan het licht brengen, anderzijds zou een totale openheid het onmogelijk maken welke organisatie dan ook te besturen. Law and order zonder vertrouwelijkheid is ondenkbaar.

Dit is niets nieuws. Vergelijkbare conflicten tussen vrijheid en repressie kennen we uit de tragedies van Aeschylus, Sophocles en Euripides. Mythische figuren als Prometheus en Dionysus vertegenwoordigen de drang tot vrijheid, terwijl koningen als Creon (in Antigone) en Pentheus in (in Bacchanten) proberen de orde te handhaven en daarbij ten gronde gaan.

In De hellevaart van As geven componist Chiel Meijering en dichter/classicus Piet Gerbrandy, die al eerder samenwerkten, een nieuwe visie op de eeuwige strijd tussen dictatuur en anarchie. Een concertante uitvoering van het stuk, door het Apeldoornse orkest de ereprijs onder leiding van Wim Boerman, met zangers van het Haags conservatorium, wordt geregisseerd door Xander Straat.

Het libretto van de poëtische opera is losjes gebaseerd op het verhaal van Orpheus, die Eurydice aan de hel verliest, en de Bacchanten van Euripides, waarin koning Pentheus door de volgelingen van Dionysus/Bacchus wordt verscheurd. Ook refereert de tekst aan de mythe van Proserpina, die door haar oom Dis/Pluto naar de Onderwereld wordt ontvoerd.

11 juni 2016
Arnhem

WHO’s AFRAID OF ORFEO? – DE HELLEVAART
Stadstheater Arnhem 20.30-22.00

Orkest de ereprijs
compositie: Chiel Meijering tekst: Piet Gerbrandy

De belangrijkste verworvenheid van Verlichting en Romantiek is de gedachte dat de mens vrij is. Maatschappelijke structuren die eeuwen hadden bestaan en door iedereen als vanzelfsprekend waren beschouwd, leken ineens arbitrair. De westerse mens realiseerde zich dat zowel hijzelf als zijn omgeving maakbaar was. In de twintigste eeuw ontstond zelfs gedurende korte tijd de illusie dat de verbeelding aan de macht zou kunnen komen. Maar algauw vermoedde men dat ongebreidelde vrijheid tot chaos zou kunnen leiden, en riep men nieuwe structuren in het leven om te voorkomen dat de pleuris uitbreekt. De digitale revolutie, als we die zo mogen noemen, heeft misschien een emanciperend effect gehad, maar tegelijkertijd machthebbers een wapen in handen gegeven om meer controle uit te oefenen dan ooit.

Het evenwicht tussen anarchie en dictatuur is precair. De positie van mannen als Julian Assange en Edward Snowden is wat dit betreft exemplarisch. Enerzijds kan niemand ertegen zijn dat zij dubieuze machinaties van zogenaamde democratieën aan het licht brengen, anderzijds zou een totale openheid het onmogelijk maken welke organisatie dan ook te besturen. Law and order zonder vertrouwelijkheid is ondenkbaar.

Dit is niets nieuws. Vergelijkbare conflicten tussen vrijheid en repressie kennen we uit de tragedies van Aeschylus, Sophocles en Euripides. Mythische figuren als Prometheus en Dionysus vertegenwoordigen de drang tot vrijheid, terwijl koningen als Creon (in Antigone) en Pentheus in (in Bacchanten) proberen de orde te handhaven en daarbij ten gronde gaan.

In De hellevaart van As geven componist Chiel Meijering en dichter/classicus Piet Gerbrandy, die al eerder samenwerkten, een nieuwe visie op de eeuwige strijd tussen dictatuur en anarchie. Een concertante uitvoering van het stuk, door het Apeldoornse orkest de ereprijs onder leiding van Wim Boerman, met zangers van het Haags conservatorium, wordt geregisseerd door Xander Straat.

Het libretto van de poëtische opera is losjes gebaseerd op het verhaal van Orpheus, die Eurydice aan de hel verliest, en de Bacchanten van Euripides, waarin koning Pentheus door de volgelingen van Dionysus/Bacchus wordt verscheurd. Ook refereert de tekst aan de mythe van Proserpina, die door haar oom Dis/Pluto naar de Onderwereld wordt ontvoerd.

10 juni 2016
Arnhem

WHO’s AFRAID OF ORFEO? – DE HELLEVAART
Stadstheater Arnhem 20.30-22.00

Orkest de ereprijs
compositie: Chiel Meijering tekst: Piet Gerbrandy

De belangrijkste verworvenheid van Verlichting en Romantiek is de gedachte dat de mens vrij is. Maatschappelijke structuren die eeuwen hadden bestaan en door iedereen als vanzelfsprekend waren beschouwd, leken ineens arbitrair. De westerse mens realiseerde zich dat zowel hijzelf als zijn omgeving maakbaar was. In de twintigste eeuw ontstond zelfs gedurende korte tijd de illusie dat de verbeelding aan de macht zou kunnen komen. Maar algauw vermoedde men dat ongebreidelde vrijheid tot chaos zou kunnen leiden, en riep men nieuwe structuren in het leven om te voorkomen dat de pleuris uitbreekt. De digitale revolutie, als we die zo mogen noemen, heeft misschien een emanciperend effect gehad, maar tegelijkertijd machthebbers een wapen in handen gegeven om meer controle uit te oefenen dan ooit.

Het evenwicht tussen anarchie en dictatuur is precair. De positie van mannen als Julian Assange en Edward Snowden is wat dit betreft exemplarisch. Enerzijds kan niemand ertegen zijn dat zij dubieuze machinaties van zogenaamde democratieën aan het licht brengen, anderzijds zou een totale openheid het onmogelijk maken welke organisatie dan ook te besturen. Law and order zonder vertrouwelijkheid is ondenkbaar.

Dit is niets nieuws. Vergelijkbare conflicten tussen vrijheid en repressie kennen we uit de tragedies van Aeschylus, Sophocles en Euripides. Mythische figuren als Prometheus en Dionysus vertegenwoordigen de drang tot vrijheid, terwijl koningen als Creon (in Antigone) en Pentheus in (in Bacchanten) proberen de orde te handhaven en daarbij ten gronde gaan.

In De hellevaart van As geven componist Chiel Meijering en dichter/classicus Piet Gerbrandy, die al eerder samenwerkten, een nieuwe visie op de eeuwige strijd tussen dictatuur en anarchie. Een concertante uitvoering van het stuk, door het Apeldoornse orkest de ereprijs onder leiding van Wim Boerman, met zangers van het Haags conservatorium, wordt geregisseerd door Xander Straat.

Het libretto van de poëtische opera is losjes gebaseerd op het verhaal van Orpheus, die Eurydice aan de hel verliest, en de Bacchanten van Euripides, waarin koning Pentheus door de volgelingen van Dionysus/Bacchus wordt verscheurd. Ook refereert de tekst aan de mythe van Proserpina, die door haar oom Dis/Pluto naar de Onderwereld wordt ontvoerd.

9 juni 2016
Arnhem

WHO’s AFRAID OF ORFEO? – DE HELLEVAART
Stadstheater Arnhem 20.30-22.00

Orkest de ereprijs
compositie: Chiel Meijering tekst: Piet Gerbrandy

De belangrijkste verworvenheid van Verlichting en Romantiek is de gedachte dat de mens vrij is. Maatschappelijke structuren die eeuwen hadden bestaan en door iedereen als vanzelfsprekend waren beschouwd, leken ineens arbitrair. De westerse mens realiseerde zich dat zowel hijzelf als zijn omgeving maakbaar was. In de twintigste eeuw ontstond zelfs gedurende korte tijd de illusie dat de verbeelding aan de macht zou kunnen komen. Maar algauw vermoedde men dat ongebreidelde vrijheid tot chaos zou kunnen leiden, en riep men nieuwe structuren in het leven om te voorkomen dat de pleuris uitbreekt. De digitale revolutie, als we die zo mogen noemen, heeft misschien een emanciperend effect gehad, maar tegelijkertijd machthebbers een wapen in handen gegeven om meer controle uit te oefenen dan ooit.

Het evenwicht tussen anarchie en dictatuur is precair. De positie van mannen als Julian Assange en Edward Snowden is wat dit betreft exemplarisch. Enerzijds kan niemand ertegen zijn dat zij dubieuze machinaties van zogenaamde democratieën aan het licht brengen, anderzijds zou een totale openheid het onmogelijk maken welke organisatie dan ook te besturen. Law and order zonder vertrouwelijkheid is ondenkbaar.

Dit is niets nieuws. Vergelijkbare conflicten tussen vrijheid en repressie kennen we uit de tragedies van Aeschylus, Sophocles en Euripides. Mythische figuren als Prometheus en Dionysus vertegenwoordigen de drang tot vrijheid, terwijl koningen als Creon (in Antigone) en Pentheus in (in Bacchanten) proberen de orde te handhaven en daarbij ten gronde gaan.

In De hellevaart van As geven componist Chiel Meijering en dichter/classicus Piet Gerbrandy, die al eerder samenwerkten, een nieuwe visie op de eeuwige strijd tussen dictatuur en anarchie. Een concertante uitvoering van het stuk, door het Apeldoornse orkest de ereprijs onder leiding van Wim Boerman, met zangers van het Haags conservatorium, wordt geregisseerd door Xander Straat.

Het libretto van de poëtische opera is losjes gebaseerd op het verhaal van Orpheus, die Eurydice aan de hel verliest, en de Bacchanten van Euripides, waarin koning Pentheus door de volgelingen van Dionysus/Bacchus wordt verscheurd. Ook refereert de tekst aan de mythe van Proserpina, die door haar oom Dis/Pluto naar de Onderwereld wordt ontvoerd.

24 april 2016
Apeldoorn

Aardlek concert met Brecht
ACEC gebouw Apeldoorn 16.00-17.30

BAAL van Brecht en Meijering met Rick-Paul van Mulligen en orkest de Ereprijs.
Christina Plein en Aljosja Buijs met liederen van Kurt Weill.

22 mei 2016
Arnhem

ArtEZ Filmcomposers meet Orchestra De Ereprijs
Luxor Live 16.00-17.30

ArtEZ – studenten compositie uit Arnhem en Zwolle – met origineel werk en met werk bij filmfragmenten.

ArtEZ Filmcomposers meet Orchestra De Ereprijs
15 musicians
17 composers
13 filmfragments
Sunday May 22 – Luxor Live – 16.00 hours – Arnhem

ArtEZ Compositionstudents from Bachelor and Master composed new works, which will be performed by Orchestra De Ereprijs.
Involved are students from 3 different fields of study within Composition: Composition for Film & Theatre, Composition Jazz/Pop and Classical Composition.

de ereprijs is een Living Lab. Elk jaar, elk moment nieuwe mensen, zonder eeuwenoude kennis, maar weer onbeschreven, tabula rasa, die voor het eerst een krekel gaan horen, de liefde vinden en boven op een berg staan. Opleiding, opvoeding, begeleiding, aandacht voor de bijzondere talenten van allen, dat is een taak waar we niet onderuit kunnen, los van onze eigen ontwikkeling, education permanente, die op zich al een voldoende drijfveer kan zijn. Daarom streven we er naar een spil te zijn tussen enerzijds innovatief en spraakmakend produceren en anderzijds gretig en ontdekkend consumeren. Streeft de ereprijs naar verbinden: vormt het een onderdeel in de keten van kennismaken, scheppen, produceren en consumeren. We willen een breed en divers publiek voor nieuwe muziek interesseren en daarmee een bijdrage leveren aan de relevantie van nieuwe muziek in deze tijd.

Hier moet je dus weer bij zijn. Misschien bruuskeert het uw oren, misschien moet u een traan van ontroering plengen, misschien heeft u nog nooit zo’n ‘boaring’ avond meegemaakt, maar dat er iets gaat gebeuren wat u niet dagelijks meemaakt dat staat vast. De goede reden om huis en haard te verlaten en vrijwillig dit uitdagende concert, evenement te bezoeken. U was er bij!

15 april 2016
Almelo

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Almelo Noordik College 20.00-21.30

Schoolconcert met orkest de Ereprijs en strijkers van Het Orkest van het Oosten

10 april 2016
Arnhem

Namsemble concert
De transformatie, van Oldenbarneveldtstraat Arnhem 11.00-13.00

De Stichting Nieuwe Arnhemse Muziekschool organiseert een leerlingenconcert op zondag 10 april a.s. om 12u in De Transformatie Plaats, Van Oldenbarneveldtstraat 94 in Arnhem.

Stichting NAM is een samenwerkingsverband van muziekdocenten uit Arnhem e.o. NAM-leerlingen die dwarsfluit, klarinet, saxofoon, trompet, viool, cello, contrabas, piano en slagwerk spelen of zingen maken samen muziek in verschillende ensembles. Elk jaar organiseert stichting NAM een aantal concerten waar de ensembles zich laten horen. Op het programma pop, jazz en klassieke muziek. Wil je ook meedoen? Dat kan in de GRATIS WORKSHOP voorafgaand aan elk concert. Iedereen die speelt of zingt is welkom! Aan het eind van het concert spelen we het muziekstuk van de workshop. Meld je aan via nieuwearnhemsemuziekschool@gmail.com en zorg dat je om 11.15 u in De Transformatie aanwezig bent. . Het concert begint om 12u, einde ca.13 u. Toegang vrij.

8 april 2016
Ede

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Marnix College 20.00-21.30

2 april 2016
Nijmegen

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Concertzaal de Lindenberg 20.00-21.30

Schoolconcert met strijkers van het Gelders Orkest en de Ereprijs

1 april 2016
Amersfoort

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Amersfoort 20.00-21.30

11 maart 2016
Rozendaal

Orkest de Ereprijs schoolconcert
Rhedens Lyceum Rozendaal 20.00-21.30

5 maart 2016
Doetinchem
19 februari 2016
Apeldoorn

Orkest de Ereprijs YCM
De Gigant Apeldoorn 20.00-22.30

14 februari 2016
Apeldoorn

Orkest de Ereprijs Openingsconcert YCM
Stadhuis Apeldoorn 16.00-17.30

13 februari 2016
Arnhem

Orkest de Ereprijs speelt nieuwe noten
Musis Sacrum 20.30-22.30

Nieuwe composities van leerlingen van de Nieuwe Arnhemse Muziekschool en meer moois!

23 januari 2016
Arnhem

Voorspeelmiddag leerlingen Aljosja Buijs
ArtEZ Concertzaal Arnhem 13.00-15.30

20 december 2015
Apeldoorn

Aardlek concert
ACEC gebouw Apeldoorn 16.00-17.00

Orkest de ereprijs speelt spannende en nieuwe noten.

16 januari 2016
Apeldoorn

RKST21
Orpheus Apeldoorn 20.00-22.00

Het orkest van de 21ste eeuw: Orkest de ereprijs, het Gelders Orkest en het Nationaal Jeugd Orkest.
Onverwacht, nieuw spannend, opwindend onder leiding van dirigent Bas Wiegers

15 januari 2016
Nijmegen

I Feel
Vereeniging Nijmegen 20.30-22.30

Het orkest van de 21ste eeuw: Orkest de ereprijs, het Gelders Orkest en het Nationaal Jeugd Orkest.
Onverwacht, nieuw spannend, opwindend onder leiding van dirigent Bas Wiegers.

I Feel
Het Gelders Orkest, NJO en Ereprijs

Muziek raakt oneindig veel verschillende snaren en roept bij ieder mens weer andere emoties op. Tijdens dit unieke programma nemen Het Gelders Orkest, NJO en De Ereprijs je mee op safari langs de krochten van ons muzikaal emotionele bestaan. Floris Kortie (bekend van Podium Witteman op TV) presenteert de avond en daagt je uit aan de hand van zijn eigen muzikale ervaringen. Met muziek uit diverse eeuwen die je raakt: speels, wonderlijk, humoristisch, minimal, ruig en romatisch. Beleef deze bijzondere avond in de Grote Zaal van De Vereeniging. Na afloop kun je in de zaal naborrelen met de musici.

12 december 2015
Ulft

HRFSTWND
DRU Cultuurfabriek Ulft 20.00-21.30

HRFSTWND: Brassband Excelsior Zalk en Orkest De Ereprijs
Dolf de Kinkelder – Tao
Martijn Padding – Slow Landscape with Thunder – basfluit concerto soliste: Marije van den Berg
Holly Harrison – Shoes, Ships and Sealing Wax
Kody2015-Obywatel_Louis_Andriessen-TK1872
In het najaar genieten van de HRFSTWND,… maar dan binnen! HRFSTWND is de concertreeks voor orkesten in Oost-Nederland. Met in 2014 achttien concerten, 33 orkesten, mooie solisten en vele muzikanten is HRFSTWND uitgegroeid tot de grootste concertreeks van Europa.

Sinds de herfst van 2007 verrast HRFSTWND het publiek met een muzikaal feest op hoog niveau. Enthousiaste muzikanten onder leiding van topdirigenten spelen de prachtigste composities uit binnen- en buitenland en weten een steeds breder publiek te verbazen en te boeien.

In de DRU Cultuurfabriek speelt Brassband Excelsior uit Zalk onder leiding van dirigent Rieks van der Velde en Orkest De Ereprijs onder leiding van Wim Boerman.

11 december 2015
Arnhem

Orkest de Ereprijs speelt nieuwe noten
ArtEZ Theaterzaal Arnhem 18.00-18.30

Choreografen en componisten, dansers en de ereprijs – instant composing van nieuw werk in de Theaterzaal van ArtEZ Onderlangs Arnhem

19 november 2015
Deventer

Orkest de Ereprijs speelt nieuwe noten
Deventer Schouwburg 20.15-22.00

Verse notenmix
Orkest de ereprijs

Janco Verduin - Nieuw werk
Dolf de Kinkelder - Nieuw werk
John de Simone - Big Thing (2002)
Tanja Miloševi? - CoinciDance (2002)
Martijn Padding - Slow Landscape(with thunder)
Martijn Padding - Concert voor basfluit en ensemble

Zoals u mag verwachten van Orkest de Ereprijs wordt u getrakteerd op natte noten, dus nieuw werk, direct van de schrijftafel op de lessenaars en voor u gespeeld. Een echte traktatie dus, want wanneer kom je nog zoveel kersverse muziek in één programma tegen. Janco Verduin (1972) komt uit Eindhoven en Dolf de Kinkelder (1953) uit Zevenaar. Beiden hebben de ‘ereprijs’, als uniek ensemble voor actuele en hedendaagse muziek als vervoermiddel gekozen voor hun diepere zielenroerselen. Vervolgens klinkt er werk van twee componisten die in 2002 de oren deden klapperen in Arnhem: John de Simone (1974) uit Glasgow en Tanja Miloševi? (1970) uit Belgrado. Het is een bijzondere mix waarbij de warme gloed van de Balkan wordt getemperd door de zilte regen van de Schotse eilanden. Daarnaast lossen we een belofte in van het afgelopen seizoen. Het concert voor basfluit en ereprijs van Martijn Padding was toen nog niet klaar, maar nu wel. En daar mag u zich beslist op verheugen!

Wim Boerman, Dirigent
Marije van den Berg, Fluit

11 november 2015
Arnhem

Orkest de Ereprijs speelt nieuwe noten
Musis Sacrum Arnhem 20.15-22.00

Verse notenmix
Orkest de ereprijs

Janco Verduin - Nieuw werk
Dolf de Kinkelder - Nieuw werk
John de Simone - Big Thing (2002)
Tanja Miloševi? - CoinciDance (2002)
Martijn Padding - Slow Landscape(with thunder)
Martijn Padding - Concert voor basfluit en ensemble

Zoals u mag verwachten van Orkest de Ereprijs wordt u getrakteerd op natte noten, dus nieuw werk, direct van de schrijftafel op de lessenaars en voor u gespeeld. Een echte traktatie dus, want wanneer kom je nog zoveel kersverse muziek in één programma tegen. Janco Verduin (1972) komt uit Eindhoven en Dolf de Kinkelder (1953) uit Zevenaar. Beiden hebben de ‘ereprijs’, als uniek ensemble voor actuele en hedendaagse muziek als vervoermiddel gekozen voor hun diepere zielenroerselen. Vervolgens klinkt er werk van twee componisten die in 2002 de oren deden klapperen in Arnhem: John de Simone (1974) uit Glasgow en Tanja Miloševi? (1970) uit Belgrado. Het is een bijzondere mix waarbij de warme gloed van de Balkan wordt getemperd door de zilte regen van de Schotse eilanden. Daarnaast lossen we een belofte in van het afgelopen seizoen. Het concert voor basfluit en ereprijs van Martijn Padding was toen nog niet klaar, maar nu wel. En daar mag u zich beslist op verheugen!

Wim Boerman, Dirigent
Marije van den Berg, Fluit


 
32_aljosja-buijs-pianist-1s.jpg
Aljosja Buijs op facebook
Aljosja Buijs op twitter
E-mail Aljosja Buijs
© 2012 Aljosja Buijs | Ontwerp en fotografie door Chantal Bekker, www.graphicalert.com | Gebouwd met Indexhibit